1. Home
  2. Over ons
  3. Laatste nieuws
  4. 2018
  5. Brother MPS-programma groeit jaarlijks met 200%

Brother MPS-programma groeit jaarlijks met 200%

 

Brother breidt zijn positie in de Managed Print Services (MPS) markt uit met het verbeteren van het aanbod, zoals blijkt uit het Channel MPS markt rapport van ICT en business analist Quocirca.

 

Download het rapport

 

Volgens Brother is in de afgelopen vier jaar het aantal onder contract geplaatste machines in Europa gestegen met een gemiddeld jaarlijks percentage van 200%.

Het rapport ‘Channels to Managed Print Services 2018', dat het succes van de print- en technologiespecialist in de retail-, gezondheidszorg- en bancaire markten noemt, meldde dat Brother een aantrekkelijk aanbod heeft voor zijn resellers en hun eindgebruikers.

Quocirca verwacht dat Brother meer grip zal krijgen als het zijn MPS-vermogen blijft opvoeren.

John Goossens, General Sales Manager bij Brother Nederland zei: "Het feit dat Brother MPS met 200% is gegroeid, is fantastisch, maar onze strategische focus voor de toekomst is om onze resellers zo gemakkelijk mogelijk MPS te kunnen laten aanbieden, of ze nu gericht zijn op ZZP-ers, het MKB of zakelijke eindgebruikers.

"Met onze 'At your side' ethos hebben wij, gebaseerd op inzicht, ontwikkeling en feedback vanuit de industrie, gekeken hoe we kunnen voortbouwen op de vele gewenste service-elementen die Quocirca noemt. Hiermee kunnen we onze resellers ondersteunen door Brother MPS nog flexibeler, winstgevender en gemakkelijker te maken. "

Brother MPS wordt uitsluitend via channelpartners verkocht en is gebouwd op vier belangrijke pijlers: flexibiliteit, eenvoud, snelheid en beschikbaarheid van experts.

Quocirca prijst Brother voor:
• Het bieden van deskundige hulpmiddelen, waaronder pre-sales technische ondersteuning
• Projectbeheer
• Beschikbaarheid van serviceteams om partners en hun klanten optimaal gebruik te laten maken van managed print.

Philip White, European Managed Print Sales Manager, vult aan: "We weten dat kanalen gefrustreerd zijn door marges, trage reactietijden, een gebrek aan verticale marktervaring en ondersteuning bij het genereren van leads. In reactie hierop heeft ons MPS-aanbod een focus op leadgeneratie en is het afgestemd op een betere marge op verkoop per transactie. Dit wordt bereikt door resellers de mogelijkheid te bieden inkomsten te genereren op maximaal negen onderdelen, waaronder hardware, supplies, software en services.

"Het rapport van Quocirca identificeert de sterke punten van het Brother MPS aanbod en erkent onze investering in (hulp)middelen om het kanaal te ondersteunen. We zullen deze strategie van toewijding en investering in het kanaal voortzetten om ervoor te zorgen dat Brother en resellers samen kunnen blijven voldoen aan de vele en gevarieerde behoeften van de klant."

Ga voor meer informatie over Brother Managed Print Services naar https://www.brother.nl/bedrijfsoplossingen/managed-print-service.