Toegevoegd aan mandje
  1. Home Brother
  2. Ondersteuning
  3. Managed Print Service info
faq

Veelgestelde vragen

Heeft u een probleem of is er iets onduidelijk? Ga direct naar de veelgestelde vragen over Brother MPS.

FAQ’s
login

MPS login

Log in bij Brother Online om facturen, de status van verbruiksartikelen en andere MPS gegevens te bekijken.

Login
contact

Neem contact op

Mochten uw vragen over Brother MPS op deze pagina niet worden beantwoord, neem dan contact met ons op.

contact

Veelgestelde vragen over Brother Managed Print Service

Via Brother MPS ontvangt u automatisch nieuwe inkt of toner, ruim voordat u deze daadwerkelijk nodig heeft.  
U ontvangt nieuwe inkt- of tonercartridges ruim voordat u deze daadwerkelijk nodig heeft. Pas als uw apparaat “Toner vervangen/Inkt op” aangeeft, dient u deze te vervangen.
Ja, bij de melding “Toner vervangen/Inkt op” kunt u niet meer printen. U dient de lege inkt- of tonercartridge te vervangen door de nieuwe cartridge die u eerder van ons ontvangen heeft. 
Zorg ervoor dat u er zeker van bent dat u daadwerkelijk een volledig nieuwe inkt- of tonercartridge, uit een ongeopende verpakking in het apparaat heeft geplaatst. Mocht dit niet zo zijn, dan dient u een volledig nieuwe inkt- of tonercartridge in het apparaat te plaatsen. Mocht u er toch zeker van zijn dat u een cartridge uit een nieuwe, ongeopende verpakking heeft geplaatst, neem dan contact met ons op. 
Via Brother MPS ontvangt u automatisch nieuwe drum, ruim voordat u deze daadwerkelijk nodig heeft.  
U ontvangt nieuwe drum ruim voordat u deze daadwerkelijk nodig heeft. Pas als uw apparaat “Drum vervangen” aangeeft, dient u deze te vervangen. 
Ja, bij de melding “Vervang drum” dient u deze te vervangen door de nieuwe drum die u eerder van ons ontvangen heeft.
In de verpakking van een nieuwe drum zit een instructie die niet alleen aangeeft hoe de nieuwe drum geplaatst dient te worden, maar ook hoe u de melding “Vervang drum” kunt resetten. De handleiding voor het vervangen van de drum kunt u ook terugvinden op onze website en bij de veelgestelde vragen voor uw apparaat. Ga daarvoor naar ondersteuning.
In de verpakking van een nieuwe riem zit een instructie die niet alleen aangeeft hoe de nieuwe riem geplaatst dient te worden, maar ook hoe u de melding “Vervang riem” kunt resetten. De handleiding voor het vervangen van de riem kunt u ook terugvinden op onze website en bij de veelgestelde vragen voor uw apparaat. Ga daarvoor naar ondersteuning.

De foutmelding “Drum !” kunt u oplossen door de coronadraad te reinigen. Dit doet u via de volgende stappen:
1. Druk de voorpaneeltoets in en open dan de voorklep van de printer.
2. Haal de drum en tonercartridge uit de printer. 
3. Reinig de primaire coronadraad in het inwendige van de drum door het blauwe schuifje een aantal keer heen en weer te schuiven.
4. Plaats de drum en tonercartridge weer in de printer.

Een uitgebreide uitleg met afbeeldingen kunt u vinden in de veelgestelde vragen voor uw apparaat op onze website. Ga daarvoor naar ondersteuning.

Mocht u een storing hebben die u niet zelf kunt oplossen, neem dan contact met ons op.
Ja, dat kan. Na afloop van de overeengekomen looptijd zal de overeenkomst voor wat betreft het leveren van gebruiksartikelen telkens automatisch en stilzwijgend voor een periode van 12 maanden worden verlengd. 

De MPS next business day service zal niet automatisch worden verlengd. In overleg kan deze met 1 of 2 jaar worden verlengd. Neem hiervoor contact op met uw leverancier.

Ja, een Brother MPS overeenkomst kan maandelijks (zonder boete) worden opgezegd. Neem hiervoor contact met ons op. 

Enige uitzondering hierop kan zijn: indien de apparaten en/of afdrukken en/of MPS-service opgenomen zijn in een lease/huur overeenkomst kan de opzegging pas plaatsvinden nadat de verhuur/leasemaatschappij hier toestemming voor gegeven heeft. Neem hiervoor contact op met uw leverancier.

case-study

Contact

Mochten uw vragen over Brother Managed Print Service op deze pagina niet zijn beantwoord, neem dan telefonisch contact met ons op via 020-5451251.
Zorg dat u het MPS contract nummer bij de hand heeft, zodat wij u snel kunnen helpen. 

U kunt ook een e-mail sturen naar info@brother.nl. Vermeld in de e-mail het MPS contract nummer en uw vraag of opmerking.