MPS essential bestaat uit automatische bestelling en levering van toner of inkt, ondersteuning van de fabrikant bij storing of defect in de vorm van next business day on-site reparatie service (inclusief alle onderdelen en arbeidsloon) en een gebruiksvriendelijke portal waarin u precies kunt zien hoeveel u geprint heeft en wat de kosten zijn.
De printservice loopt totdat u Brother via de portal op de hoogte stelt dat u de service wilt stopzetten.
Voor het afdrukken van een kleurenpagina wordt gebruikgemaakt van kleureninkt of -toner. Voor het afdrukken van een zwart-witpagina wordt alleen gebruikgemaakt van zwarte inkt of toner.
Hoe kan ik controleren hoeveel pagina's ik heb geprint?
U kunt op elk gewenst moment inloggen bij uw portal en zien hoeveel pagina's u heeft geprint. U betaalt achteraf per drie maanden voor de afdrukken die u heeft gemaakt. Op uw driemaandelijkse factuur wordt duidelijk aangegeven hoeveel pagina's u tijdens die periode heeft geprint.
Omdat de printservice gebruik maakt van hoge capaciteit cartridges, gebruikt u minder cartridges en hoeft u deze minder vaak te vervangen in vergelijking met standaardcartridges. Dit resulteert in een verlaging van de impact op het milieu en minder gedoe voor u.
Dankzij het gegarandeerde gebruik van originele Brother verbruiksartikelen en de reparatieservice werkt uw printer altijd optimaal en wordt de levensduur verlengt. Hierdoor hoeft de printer minder snel vervangen te worden.
MPS Essential omvat tevens een retourprogramma voor alle inkt- of tonercartridges die u gebruikt. Onze service zorgt ervoor dat opgebruikte materialen professioneel worden gerecycled en opnieuw worden gebruikt.
U kunt MPS Essential per maand opzeggen door een e-mail te sturen naar mpsadmin@brother.nl.
Als u bij ons een probleem meldt, dan reageren wij binnen 4 kantooruren. Als uw probleem niet op afstand kan worden opgelost, zal een Brother monteur de volgende werkdag ter plaatse uw printer repareren. (Werkdagen 9:00 - 17:00 uur van maandag t/m vrijdag, behalve op feestdagen).
U kunt op ieder moment contact opnemen met Brother via info@brother.nl met daarin de vermelding van uw MPS Essential contract nummer. U kunt van maandag t/m vrijdag (9:00 tot 17:00 uur) ook telefonisch contact met ons opnemen via 020-5451251.
Als u zich via onze website heeft aangemeld voor Brother MPS Essential, krijgt u van ons een e-mail met de overeenkomst. Nadat u daar akkoord voor heeft gegeven en de printer in uw netwerk heeft geïnstalleerd, zal Brother zo snel mogelijk telefonisch contact met u opnemen om de activatie op afstand te voltooien. Vervolgens kunt u printen via Brother MPS Essential.
Brother stuurt automatisch nieuwe inkt- en tonercartridges naar u toe wanneer dit nodig is. Uw printer moet daarvoor wel verbonden zijn met een netwerk die toegang heeft tot internet en de printer moet in contact staan met Brother MPS cloud. Als dit het geval is bestelt de printer automatisch nieuwe cartridges als de cartridges die in de printer zitten bijna leeg zijn.
Uw netwerkprinter gebruikt een beveiligde HTTPS-communicatie naar de Brother MPS cloud via poort 443. Over het algemeen staat deze poort standaard open. Als dit niet het geval is, moet u contact opnemen met uw IT-beheerder en vragen om deze open te zetten.
Als u de printer in het netwerk heeft geïnstalleerd, neemt Brother telefonisch contact met u op. Tijdens dit korte gesprek zorgt Brother ervoor dat uw printer wordt geactiveerd voor Brother MPS Essential, zodat de printer automatisch bestellingen kan doorgeven als uw cartridges bijna opgebruikt zijn.
Ja, de printer moet verbonden zijn met een netwerk met een internetverbinding. Dit is nodig voor de automatische levering van verbruiksartikelen. Brother verbindt uw printer met de Brother MPS cloud om het aantal afgedrukte pagina's en het inkt- en tonerniveau bij te houden, zodat u nooit zonder inkt of toner komt te zitten.
Het Brother MPS team zal contact met u opnemen als uw printer geen informatie meer naar de Brother MPS cloud verzendt.
U wordt per drie maanden door Brother gefactureerd voor de afdrukken die u heeft gemaakt via MPS Essential. De rekening wordt per e-mail naar u verzonden en de betaling kan per factuur door u worden voldaan.