MPS Essential - Veelgestelde vragen

Wat zit er in MPS Essential?

MPS essential bestaat uit automatische bestelling en levering van toner of inkt, ondersteuning van de fabrikant bij storing of defect in de vorm van next business day on-site reparatie service (inclusief alle onderdelen en arbeidsloon) en een gebruiksvriendelijke portal waarin u precies kunt zien hoeveel u geprint heeft en wat de kosten zijn. 

 

Wat is de looptijd van MPS Essential?

De printservice loopt totdat u Brother via de portal op de hoogte stelt dat u de service wilt stopzetten.

 

Wat is het verschil tussen een kleurenpagina en een zwart-witpagina?

Voor het afdrukken van een kleurenpagina wordt gebruikgemaakt van kleureninkt of -toner. Voor het afdrukken van een zwart-witpagina wordt alleen gebruikgemaakt van zwarte inkt of toner.

 

Hoe kan ik controleren hoeveel pagina's ik heb geprint?

U kunt op elk gewenst moment inloggen bij uw portal en zien hoeveel pagina's u heeft geprint. U betaalt achteraf per drie maanden voor de afdrukken die u heeft gemaakt. Op uw driemaandelijkse factuur wordt duidelijk aangegeven hoeveel pagina's u tijdens die periode heeft geprint.

 

Waarom is MPS Essential een duurzame oplossing?

Omdat de printservice gebruik maakt van hoge capaciteit cartridges, gebruikt u minder cartridges en hoeft u deze minder vaak te vervangen in vergelijking met standaardcartridges. Dit resulteert in een verlaging van de impact op het milieu en minder gedoe voor u.

Dankzij het gegarandeerde gebruik van originele Brother verbruiksartikelen en de reparatieservice werkt uw printer altijd optimaal en wordt de levensduur verlengt. Hierdoor hoeft de printer minder snel vervangen te worden.

MPS Essential omvat tevens een retourprogramma voor alle inkt- of tonercartridges die u gebruikt. Onze service zorgt ervoor dat opgebruikte materialen professioneel worden gerecycled en opnieuw worden gebruikt.

 

Hoe kan ik MPS Essential opzeggen?

U kunt MPS Essential per maand opzeggen door een e-mail te sturen naar mpsadmin@brother.nl.

 

Welke ondersteuning en service is inbegrepen in MPS Essential?

Als u bij ons een probleem meldt, dan reageren wij binnen 4 kantooruren. Als uw probleem niet op afstand kan worden opgelost, zal een Brother monteur de volgende werkdag ter plaatse uw printer repareren. (Werkdagen 9:00 - 17:00 uur van maandag t/m vrijdag, behalve op feestdagen).

 

Hoe kan ik contact opnemen als ik een probleem heb?

U kunt op ieder moment contact opnemen met Brother via info@brother.nl met daarin de vermelding van uw MPS Essential contract nummer. U kunt van maandag t/m vrijdag (9:00 tot 17:00 uur) ook telefonisch contact met ons opnemen via 020-5451251.

 

Hoe lang duurt het om MPS Essential in gang te zetten?

Als u zich via onze website heeft aangemeld voor Brother MPS Essential, krijgt u van ons een e-mail met de overeenkomst. Nadat u daar akkoord voor heeft gegeven en de printer in uw netwerk heeft geïnstalleerd, zal Brother zo snel mogelijk telefonisch contact met u opnemen om de activatie op afstand te voltooien. Vervolgens kunt u printen via Brother MPS Essential.

 

Hoe kom ik aan verbruiksartikelen zoals cartridges?

Brother stuurt automatisch nieuwe inkt- en tonercartridges naar u toe wanneer dit nodig is. Uw printer moet daarvoor wel verbonden zijn met een netwerk die toegang heeft tot internet en de printer moet in contact staan met Brother MPS cloud. Als dit het geval is bestelt de printer automatisch nieuwe cartridges als de cartridges die in de printer zitten bijna leeg zijn.

Wat zijn de vereisten voor de internetverbinding m.b.t. automatisch levering van verbruiksartikelen binnen MPS Essential?

Uw netwerkprinter gebruikt een beveiligde HTTPS-communicatie naar de Brother MPS cloud via poort 443. Over het algemeen staat deze poort standaard open. Als dit niet het geval is, moet u contact opnemen met uw IT-beheerder en vragen om deze open te zetten.

 

Wie zorgt ervoor dat mijn printer geschikt is voor het automatisch bestellen van cartridges via  MPS Essential?

Als u de printer in het netwerk heeft geïnstalleerd, neemt Brother telefonisch contact met u op.  Tijdens dit korte gesprek zorgt Brother ervoor dat uw printer wordt geactiveerd voor Brother MPS Essential, zodat de printer automatisch bestellingen kan doorgeven als uw cartridges bijna opgebruikt zijn.

 

Moet mijn printer verbinding hebben met een netwerk?

Ja, de printer moet verbonden zijn met een netwerk met een internetverbinding. Dit is nodig voor de automatische levering van verbruiksartikelen. Brother verbindt uw printer met de Brother MPS cloud om het aantal afgedrukte pagina's en het inkt- en tonerniveau bij te houden, zodat u nooit zonder inkt of toner komt te zitten.

 

Wat gebeurt er als mijn MPS Essential printer niet met het internet verbonden is?

Het Brother MPS team zal contact met u opnemen als uw printer geen informatie meer naar de Brother MPS cloud verzendt.

Wat wordt geteld als 1 pagina?

Een afgedrukte pagina in kleur of zwart-wit wordt allebei geteld als 1 afgedrukte pagina. Pagina's worden geteld per afgedrukte zijde, dus een dubbelzijdig document telt als twee afgedrukte pagina's. A3 afdrukken tellen als 2 pagina's.

Hoe betaal ik voor MPS Essential?

U wordt per drie maanden door Brother gefactureerd voor de afdrukken die u heeft gemaakt via MPS Essential. De rekening wordt per e-mail naar u verzonden en de betaling kan per factuur door u worden voldaan.

Wanneer betaal ik mijn eerste factuur?

De eerste rekening van MPS Essential moet 3 maanden na aanvang van uw abonnement worden betaald.
Lees hier de Algemene voorwaarden