1. Home Brother
  2. Bedrijfsoplossingen
  3. Iconic High Street Retail Group

De uitdaging

De retailsector is zeer concurrerend en merken streven er voortdurend naar om zo efficiënt en kosteneffectief mogelijk te werken. Om deze doelstelling te ondersteunen, heeft Brother een volledige audit uitgevoerd van het printergebruik en de behoeften binnen de groep’om mogelijke voordelen aan het licht te brengen.

De oplossing

Een driejarig Managed Print Service overeenkomst met nieuwe multifunctionele kleurenprinters met hoge capaciteit, geïnstalleerd bij de keten bestaande juit 167 winkels.

De resultaten

  • De printkosten zijn met 45% gedaald
  • 75% minder tonervervangingen
  • 99.98% in bedrijf
  • 50% minder service aanvragen
  • 100% score op het Service Level Agreement
  • Het recyclen van cartridges heeft bijgedragen om elk jaar minstens 433 bomen te behouden
  • Sneller printen met scherpere details en rijkere kleuren

 

Toen de Brother Managed Print Service (MPS) overeenkomst in 2017 eindigde bij een keten van 167 high street retailers, bleek uit een nieuwe print audit dat deze service nog steeds de best mogelijke oplossing voor het bedrijf was.

Een print audit legt nieuwe efficiëntiemogelijkheden bloot

Elke winkel had minstens twee printers die werden gebruikt voor het afdrukken van promotiemateriaal, kopieën van klantorders, personeelsprocedures en meer. Uit Brother's printaudit bleek dat de bestaande zwart-witprinters nog steeds geschikt waren voor het beoogde doel, maar dat de groeiende vraag naar kleurenafdrukken betekende dat printers met een hogere capaciteit een aanzienlijke kostenbesparingen en operationele voordelen met zich mee zouden brengen. Ruimtebeperkingen betekende dat alle winkels volledig moesten worden beoordeeld om er zeker van te zijn dat nieuwe printers goed zouden passen, voordat een nieuwe MPS op maat werd opgesteld.


“de printservice van Brother heeft de printkosten verlaagd en de betrouwbaarheid vergroot.”

IT-Manager


Elke winkel had een Brother HL-5470DW zwart-wit werkgroeplaserprinter geïnstalleerd achter de kassa voor het printen van zwart-wit documenten van klanten, plus een Brother MFC-L8900CDW draadloze kleurenlaserprinter in de backoffice voor het printen van rapporten en Point of Sale-materialen. De nieuwe printers beschikte over toners met een hogere capaciteit, die minder vaak vervangen hoeven te worden, wat minder uitvaltijd en een hogere productiviteit tot gevolg heeft.

De nieuwe MPS overeenkomst bespaart kosten, tijd en is milieuvriendelijk

Alle 167 nieuwe apparaten werden in slechts vier weken geïnstalleerd, waardoor drukke en belangrijke verkoopperiodes konden worden vermeden om de overlast tot een minimum te beperken. Het nieuwe systeem verlaagt de printkosten met 45%, met 75% minder tonervervangingen en 50% minder service aanvragen. Regelmatige review meetings zorgden ervoor dat alle doelstellingen van de keten werden behaald.

Brother recyclet alle gebruikte printcartridges en levert voor elke cartridge die wordt gerecycled een bijdrage aan de Cool Earth, een non-profit organisatie die zich inzet voor behoud van het regenwoud. Met deze actie wordt er door de bijdrage elk jaar minstens 433 bomen behouden.

“Essentieel om soepel te kunnen werken”

“De Brother printers zijn van essentieel belang om onze winkels soepel te laten functioneren en hebben de voorkeur van onze medewerkers. Brother MPS geeft het hoofdkantoor een compleet overzicht van hoe onze printers in elke winkel worden gebruikt. Dit helpt de printkosten te verlagen en resulteert in minder problemen en stroringen. Er is ook een betrouwbare recyclingservice voor lege verbruiksartikelen, die volledig in lijn is met ons milieubeleid. De dienstverlening is geweldig, en onze service manager staat altijd klaar wanneer we hem nodig hebben.” IT-Manager.


Meer informatie over Managed Print Service