Toegevoegd aan mandje
  1. Home Brother
  2. Blog
  3. Innovatie
  4. 2021
  5. Efficiëntere orderafhandeling door verbeterde thermische printers
A male delivery driver is holding a cardboard box that he is delivering to a customer by van in this scene from the transport and logistics industry

Efficiëntere orderafhandeling door verbeterde thermische printers

Tijdens de pandemie zijn omnichannel strategieën binnen de retail in een stroomversnelling geraakt om consumenten meer aankoopflexibiliteit te kunnen bieden. Maar wat zijn nu eigenlijk de belangrijkste ontwikkelingen van de afgelopen tijd en waar moeten we op letten? Met de toegenomen behoefte aan een contactloze winkelervaring zijn concepten als Click & Collect en directe bezorging aan huis sterk gegroeid, om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag van de consument.


Meer informatie over onze oplossingen voor diverse disciplines binnen de retailsector is te vinden op onze retail pagina’s. 

Retail

De pandemie heeft ook de integratie van contactloze fulfilmentopties binnen de samenleving versneld. Het ophalen van producten bij een lokaal afhaalpunt of winkel, waarbij consumenten online bestellen werd tijdens de lockdown zeer populair. Volgens VDC Research Group, een toonaangevende autoriteit op het gebied van auto-identificatie en data-capture (AIDC)-technologie, heeft meer dan 75% van de 100+ ondervraagden binnen de retailbranche een afhaal-, thuisbezorging- of click & collect-systeem geïmplementeerd.

A graph chart displays data collected from VDC research agency for Brother regarding the state of the transport and logistics industry

Fysieke winkels implementeren labelsystemen voor orderafhandeling

Retailers gebruiken fysieke winkels steeds vaker als fulfilmentcentra om daarmee hun bereik te vergroten. Uit het retail onderzoek van VDC blijkt dat meer dan 50% van de respondenten omnichannel-activiteiten heeft geïntegreerd om de bedrijfscontinuïteit te versterken. 48,7% geeft aan dat het bieden van inkoopflexibiliteit een belangrijke drijfveer is om omnichannel activiteiten te ontplooien. Deze nieuwe werkwijze vereist een geavanceerd labelsysteem die het voorraadbeheer, product-tracking en verplichte vermelding van productinformatie kan ondersteunen. Want uiteindelijk is een succesvolle omnichannel-implementatie afhankelijk van een goed overzicht van de voorraad, inzicht in de beschikbaarheid en snelle afhandeling.

 

Thermische printoplossingen ondersteunen omnichannel activiteiten

Met het toenemende aantal online bestellingen en SKU’s die beheerd moeten worden, is een transparante supply chain en traceerbaarheid van producten van cruciaal belang voor succes in de  omnichannel-strategie.

Het barcodelabel is van fundamenteel belang voor omnichannel-fulfilment, omdat het de meest betaalbare oplossing is voor het traceren van voorraad en uitlevering. Winkeliers hebben mobiele hardware nodig om afrekenen aan de deur en mobiele transacties in de winkel te kunnen ondersteunen, evenals het on-demand etiketteren van producten in magazijnen.

Desktop label- en bonprinters worden binnen het magazijn steeds meer gebruikt voor het labelen van de voorraad en voor verzending vanuit winkeltoepassingen. Ook de vraag naar industriële labelprinters is toegenomen en deze worden in het magazijn en productiefaciliteiten op grote schaal ingezet voor het printen van verzend en ontvangst labels, labeling van afgehandelde goederen en voor het printen van etiketten voor verpakkingen en pakketten.

Een geïntegreerd controlesysteem is binnen de retailsector van vitaal belang gebleken om extra terugboekingskosten door fouten te verminderen. Thermische printers kunnen daarbij helpen en opslagfaciliteiten verbeteren, ongeacht de grootte.

Meer informatie over onze labeloplossingen is te vinden op onze pagina over label- en bonprinters: 

Label- en bonprinters

 

A graph chart displays data collected from VDC research agency for Brother regarding the state of the transport and logistics industry

Retailers hebben voor omnichannel-integratie flexibele technologische oplossingen nodig die multi-channel fulfilment opties ondersteunen.

  • De integratie van softwaretools met kunstmatig intelligente (AI) is belangrijk gebleken voor het maken van voorspellende data-analyses, analyses over de herbevoorradingscyclus en voor de voorraadoptimalisatie.
  • De implementatie van robotica in het magazijn kan de efficiëntie van orderpicken en verpakken ondersteunen. Daarnaast kan het de transportworkflows optimaliseren door het aantal af te leggen kilometers van werknemers door het magazijn te verminderen en de pick- en sorteersnelheden op productielijnen te verbeteren.
  • Cloud verbinding tussen diverse technologieën is van cruciaal belang voor de magazijnefficiëntie, aangezien digitale gegevensopslag en integratie met magazijnsoftwaretools (WMS, WES en TMS) redundantie kan elimineren.
  • Ook de inzet van meerdere apparaat beheertools voor instellen op afstand, diagnose van hardware prestaties en dashboardanalyses hebben omnichannel-activiteiten verbeterd. Workflow automatisering is wordt hiermee een integraal onderdeel van winstgevende omnichannel-strategieën.

 

Wat is er nodig voor de meest efficiënte omnichannel aanpak?

Omnichannel-integratie geven consumenten meer flexibiliteit bij het aanschaffen van producten en  zorgen uiteindelijk voor een betere winkelervaring.

Met het bieden van orderverwerkingsmogelijkheden op meerdere niveaus, kunnen klanten zelf hun gewenste aankoopoptie kiezen. Hierdoor kunnen ze het bezoeken van een fysieke winkel optimaliseren. Veel consumenten verwachten tegenwoordig een flexibele, soepele winkelervaring, zowel online als bij het ophalen van bestelde producten in de winkel. Zo versterken omnichannel-strategieën de klantbetrokkenheid en verhogen ze de omzetgroei door een groter bereik.

A graph chart displays data collected from VDC research agency for Brother regarding the state of the transport and logistics industry

Een succesvolle omnichannel-implementatie vereist echter het overwinnen van uitdagingen op het gebied van voorraadzichtbaarheid en software-integratie.

Uit het retail onderzoek van VDC blijkt dat bijna 33% van de ondervraagde de zichtbaarheid en prognose van de voorraad aangaf als essentiële vereiste voor omnichannel-integratie, terwijl 36,6% de naadloze integratie met bedrijfssystemen (ERP, WMS en e-commerceplatforms) aangaf als katalysator voor omni-channel succes.

Een nauwkeurige voorraadbeschikbaarheid is van cruciaal belang om het omnichannel concept  winstgevend te maken. Veel retailers worstelen met nauwkeurige voorraadniveaus om aan de vraag te kunnen voldoen. Daarom hebben retailers dynamische voorraadbeheertools nodig die samen met thermische labelprinters de nauwkeurigheid van de bestelling en de tijdige afhandeling kunnen garanderen.

 

Meer informatie over oplossingen voor sorteerlocaties is te vinden op onze pagina’s over orderafhandeling en sorteringcentra: 

Fulfilment en sortering

 

Hoe kan ik de Omnichannel activiteiten van mijn bedrijf verbeteren?

  • Samenwerking met de juiste channel provider zodat er een maatoplossing gecreëerd kan worden, van netwerkconfiguratie tot doorlopend onderhoud.
  • Optimalisatie van omnichannel workflows door automatiserings- en mobiliteitsoplossingen.
  • Meer fulfilment- en verkoopflexibiliteit creëren via uniforme commerce-platforms.
  • Gebruikmaken van barcode labels en RFID-technologie om het voorraadbeheer en het inzicht in de  toeleveringsketen te optimaliseren, waardoor de efficiëntie van last mile deliveries gemaximaliseerd kan worden.

Bovendien is het optimaliseren van het voorraadbeheer in winkels en magazijnen, in combinatie met betrouwbare leveringsnetwerken, van groot belang voor het succes van omnichannel-fulfilment. Het gebruik van barcode labels en RFID-tags blijven van fundamenteel belang voor het nauwkeurig volgen van producten binnen de hele toeleveringsketen. Organisaties moeten beschikken over een  dynamische printoplossing die product traceerbaarheid kan ondersteunen, vanaf de productie tot de verkoop en aflevering.

Of het nu gaat om het aanbieden van Click & Collect, verzenden vanuit de winkel of afhaalopties, de digitale synergie tussen magazijnsoftware, POS-systemen, thermische printers en barcodescanning is van cruciaal voor voorraadoptimalisatie en winstgevendheid van omnichannel activiteiten. Klanten zijn uiteindelijk op zoek naar een naadloze winkelervaring, zowel in de winkel als online. Daarom moeten ondernemingen beschikken over de beste technologische oplossingen voor hun fulfilmentstrategieën. Het werken met verouderde print- en softwaresystemen belemmert de efficiëntie van omnichannel-fulfilment en bedrijven zouden moeten overwegen om deze oplossingen te upgraden om zo bestaande  omnichannel-workflows te optimaliseren.

 

Wil je advies of ondersteuning bij het zoeken naar manieren waarop label- en printoplossingen de fulfilmentstrategie van jouw organisatie kunnen optimaliseren, neem dan contact op met onze specialisten op het gebied van retail

Contact

Meer informatie over onze oplossingen voor diverse disciplines binnen de retailsector is te vinden op onze retail pagina’s. 

Retail

Meer van Innovatie

Aanbevolen

Terug naar boven