1. Home
  2. Over ons
  3. Laatste nieuws
  4. 2017
  5. Brother viert Earth Day op 22 april 2017

Brother viert Earth Day op 22 april 2017

Earth Day (Dag van de aarde) begon in 1970 als een nationale feestdag in de Verenigde Staten om de bewustwording over de omgeving waarin we leven en een duurzame toekomst te vergroten. Het heeft zich sindsdien ontwikkeld tot een wereldwijde dag die dient als “strijdkreet en inspiratie voor actie, evenementen en milieubewustzijn over de hele wereld”. Met meer dan een miljard mensen die deelnemen in meer dan 192 landen, is het nu een van de grootste jaarlijkse evenementen ter wereld.

Met het vieren van Earth Day wil Brother het belang van betrokkenheid bij het milieu aan haar eindgebruikers en relaties duidelijk maken. Als een milieubewust, wereldwijd bedrijf zet Brother zich in voor verantwoordelijk, ethisch en duurzaam ondernemen. Naast de ontwikkeling van efficiënte en geavanceerde processen, betekent dat het aangaan van samenwerkingsverbanden met milieu goede doelen om dit te realiseren.

In 2010 werd Brother een partner van Cool Earth, een liefdadigheidsinstelling ter behoud van het regenwoud - en beloofde daarmee bedreigde regenwouden te helpen beschermen en ondersteuning te bieden aan inheemse gemeenschappen. Door middel van het recycleprogramma van toners en cartridges, sponsort Brother Cool Earth. Hiermee is bijgedragen aan het beschermen van 2,7 miljoen bomen in het Peruaanse regenwoud en 1,6 miljoen bomen in Papoea-Nieuw-Guinea, wat resulteert in 2,1 miljoen ton minder CO₂ in de atmosfeer.

Een andere manier waarop Brother heeft bijgedragen aan een verlaging van CO₂-emissies, is de voortdurende verbetering van de productie-installaties. Er werd een Brother actieplan ingevoerd om de CO₂-uitstoot tussen 1990 en 2020 met 30% te verminderen over acht locaties in Japan. De afname van emissie werd verkregen door energiebesparende maatregelen op het gebied van airconditioning (moderne, efficiënte systemen) en verlichting (vervanging naar ledlampen) te nemen. Hierdoor werd het doel zeven jaar eerder dan gepland bereikt in 2013, wat leidde tot extra activiteiten om de CO₂-uitstoot verder terug te dringen.

Brother past dezelfde milieu verantwoordelijke houding op de producten toe. Apparaten worden ontworpen zodat ze voldoen aan internationaal erkende milieulabels, waaronder de Europese Energy Star, Blue Angel en Nordic Swan eco-labels.

Het kopen van een product dat zo energiezuinig mogelijk is, helpt klanten op lange termijn geld te besparen, terwijl ze hun steentje bijdragen aan het milieu. Specifieke milieuvriendelijke functies op Brother apparaten zijn laag energieverbruik, energiebesparende technologie, lage emissies en het vermogen om gerecycled papier te gebruiken.

 

Klik hier voor meer info over Brother’s samenwerking met Cool Earth 



 

Gerelateerde artikelen